Cara Pengambilan Alfalfa Untuk Ibu Menyusu

Bagaimana cara pengambilan Alfalfa untuk menambahkan susu ibu? 
Apakah cara makan yang betul untuk alfalfa?  
Berapa biji alfalfa nak kena makan ni baru nampak result? 
Boleh ke saya makan hanya dua biji sehari, berkesan ke? 
Ke patut saya ambil 10 biji sehari baru efektif?

Ini adalah antara soalan-soalan popular daripada pelanggan setia Shaklee. 

Yang berikutnya adalah jawapan saya secara general, (tips eksklusif hanya untuk customer saya ok, maaf ya hehe) ... Ok begini ya, Shaklee hanya sarankan kita mengambil maksimum 10biji (seperti yang tertera pada botol) sehari.
Akan tetapi, sebaik-baiknya untuk membiasakan tubuh kita dengan pengambilan alfalfa, haruslah mulakan dengan dosage yang rendah dahulu. Ini kerana penerimaan suplemen pada setiap individu berbeza. 
Bagi saya sendiri, saya hanya boleh ambil 3-4biji sehari sahaja, kalau mengambil lebih daripada itu, badan saya akan rasa bahang kadang2 naik ruam. Hah... itu pada saya lah.
Ada customer yang suka sangat dengan Alfalfa ni sampai diambilnya 10biji sehari.Terpulang pada dia. 
Tapi kena ingat, selepas mengambil vitamin atau suplemen, kita kena minum air putih yang banyak.  

Dalam entry ini, saya cuba fokus pada fungsi alfalfa sebagai penggalak susu (ataupun milk booster) dalam membantu mempercepatkan penghasilan susu badan. Fungi2 lain adalah seperti melegakan hidung (resdung), mengurangkan keputihan, untuk isu keintiman dan sebagainya. 

Berdasarkan pengalaman customers, kajian para agen penjual Shaklee, pemerhatian dan testimoni yang diterima, the findings adalah seperti berikut:
  1. ada ibu2 yang mendapati hanya makan 2 biji alfalfa; susu badan akan tambah on the next pumping session
  2. ada ibu2 yang mendapati setelah mengambil 2 biji; mereka demam bengkak susu! Jadi, ibu2 yang ada experience sebegini, kurangkan ke hanya makan sebiji sehari. 
  3. ada juga ibu2 yang perlu makan lebih daripada 2 biji untuk dapatkan hasil.
  4. ada juga ibu2 yang mendapati perlu mengambil Alfalfa, Ostematrix dan ESP untuk mendapatkan susu ibu tahap memuaskan
  5. Ada juga ibu2 yang tidak boleh accept alfalfa langsung (whether sebab penyakit tertentu ataupun memang tidak boleh tahan dengan bau dan rasa alfalfa)
Disini saya juga ingin menekankan bahawa, ibu menyusu perlu nutrisi yang mencukupi agar badan sentiasa cerdas dan cergas. Bila badan sihat, susu ibu akan automatik cukup berkhasiat untuk bayi anda. 
Alfalfa Shaklee, Pilihan Terbaik
Ibu menyusu perlu nutrisi yang mencukupi untuk menampung keperluan bayi /susu ibu
vitamin apakan yang diperlukan?
 
So for starters, makanlah 2 biji dahulu. Untuk test power lah katakan.  Then baru slowly naikkan dosage atau tambah vitamin2 lain seperti Ostematrix dan ESP untuk mencapai result yang diinginkan. 




Jangan lupa, amalkan minum air suam panas sebanyak mungkin sebelum pam. Air suam2 panas selalunya akan menolong memberi Let Down Reflex (di mana air susu ibu akan mengalir lancar dan laju). 

Juga, saya suka nak ingatkan ibu2 semua...yang breastfeeding is a matter of supply and demand.

Konsep penyusuan depends on bekalan dan permintaan. The more demand, the more milk will be there for the baby.

Jadi, kerapkan memberi anak minum direct dan pam seboleh-bolehnya minimum 3 ke 4 kali sehari.  Lebih banyak anak direct feed dan lebih kerap dipam akan semakin banyak lah susu ibu yang akan dihasilkan.  

Insyaallah, dalam masa terdekat saya akan sharekan lagi tips-tips tentang menyusukan bayi dan a little bit more about LDR (Let Down Reflex)




Untuk mendapatkan Alfalfa, sila hubungi saya di ...


>>>>>> baca disini tentang bagaimana hendak kuruskan badan semasa menyusukan >>>>>


jamiearisa@gmail.com 
 


   019-333 0343  


  
 isi borang order 






 
Salam sejahtera, 
Jamie Arisa & Reduan Hanif
Seri Kembangan, Malaysia



Cara Pengambilan Alfalfa Untuk Ibu Menyusu Cara Pengambilan Alfalfa Untuk Ibu Menyusu Reviewed by Unknown on 10:47 PM Rating: 5
Powered by Blogger.