Pengalaman Melahirkan Bayi Pramatang

Ketiga-tiga adik lelaki saya dilahirkan pramatang. Kesemua mereka dilahirkan sebelum lengkap minggu ke-37 kehamilan. Saya masih ingat betapa susahnya ibu menjaga mereka. Begitu tabah ibu, dapat juga dia menyusui kesemua adik-beradik ku walaupun mereka terpisah (baby duduk dalam incubator untuk seminggu) ... ibu, saya respek kamu hehe!

Walaupun semasa dilahirkan saiz adik-adik saya lebih kecil dan mengalami masalah pernafasan, alhamdulillah mereka semua membesar dengan sihat walafiat.

Ini terbukti, bukan mudah bagi ibu-ibu yang melahirkan anak pramatang dan menyusukan sepenuhnya tanpa bantuan susu tepung. Ianya bukan sesuatu yg mustahil.


Di sini, saya ingin sharekan pengalaman seorang ibu, bernama Pn Hidayah yang melahirkan anak pramatang.  Dengarkan bagaimana beliau boleh begitu tabah, dan bagaimana dia maintain sihat dan cergas semasa menyusukan anak pramatang. Semestinya pengalaman dia akan dapat sedikit sebanyak membantu ibu-ibu lain yang juga mempunyai bayi pramatang.

semoga bermanfaat.

Menyusu Anak Pramatang Memang Mencabar, Apa Yg Perlu BUAT? from iReach HD on Vimeo.




Jamie Arisa  
Seri Kembangan, Malaysia
Shaklee ID 890061
0193330343
Pengalaman Melahirkan Bayi Pramatang Pengalaman Melahirkan Bayi Pramatang Reviewed by Unknown on 10:54 PM Rating: 5
Powered by Blogger.