5 Tips Penting Untuk Kuruskan Badan Secara Natural

Zaman sekarang ni semua benda boleh cepat, fast food, fast service, fast delivery, fast action, fast result. Jadi tidak pelik lah kalau ada yang nak cari cara cepat untuk kurus.

Lagi cepat satu-satu produk kurus tu boleh turunkan berat maka ada je yang akan terpedaya dan terus ingat produk tu sangat bagus, berkesan, cepat.

  “Saya pun ambil ubat produk XYZ tapi tak kurus-kurus pun?”
   "Amik produk awak boleh kurus berapa kg dalam 1 minggu ?."
  “Kalau saya boleh kurus dengan diet (tidak makan) sendiri, buat apa saya nak ambil produk 
    ini?”



Terus di sini saya ingin menekankan, Shaklee bukan ubat.
Secara jujur, kalau ada yang whatsapp ke sms ke call ke, nak beli UBAT KURUS SHAKLEE terus saya rasa 'TAK BEST'. Saya rasa patut saya betulkan pandangan seseorang itu tentang Shaklee.

Shaklee bukan ubat. Itu mesti saya reply (first). Maaf lah kalau tak suka cara saya terus bagi teguran, yang penting niat saya baik.

Jadi, kepada yang belum cuba Set Kurus Shaklee, betulkan persepsi anda dulu.
Shaklee adalah cara terbaik untuk kita maintain berat badan yang sihat secara natural. 
Yang akan memyebabkan seseorang itu loose weight adalah cara badan seseorang itu membakar kalori.





Ok...

Tips pertama, minum air.
Air lah paling penting dalam kuruskan badan secara natural.

Nak kurus cepat minum lah banyak air

Tips kedua, sila bersenam. 
jika anda sedang berusaha untuk menguruskan, sila pasti anda bersenam sekerap mungkin. 
Ini adalah sebab kalori yang tidak 'digunakan' akan disimpan di dalam badan kita (sebagai lemak).
Jadi, bayangkan lemak-lemak yang sudah lama selesa duduk di dalam badan kita, dan gunakannya sebagai alat motivasi untuk kuruskan badan. haha.




eh eh...  Mr. Ronald pun exercise juga?

Tips ketiga, kurangkan pengambilan fast food. 
Makanlah makanan yang se'fresh' mungkin, dan kaya dengan zat, seperti buah-buahan, sayur-sayuran dan yang kurang berminyak. 



kalau makan macam ni, ubat magic mana pun x boleh nak kurus ...

Tips keempat, ambil suplemen sebagai makanan tambahan. 
Serius, siapa tak pernah cuba diet secara extreme?
Saya mengaku, pernah (zaman kolej) hanya makan sayur-sayuran sebagai makan main meal saya. Cukup zat ke tidak bukan concern saya, hah sampai macam tu tau ...

Tapi cuba anda fikir, diet ni sementara sahaja ke?
Diet kita adalah untuk seumur hidup.
Kita nak sihat dan berat yang normal untuk sepanjang hidup, betul?

Diet yang paling sihat adalah diet yang tidak perlu kita seksa diri, tidak perlu menahan lapar.
Diet yang paling bagus adalah diet yang menolong kita menjadi lebih cergas, cantik dan menawan (ewah!)

Jadi pilihlah untuk kurus dengan cara yang sihat.







Berminat untuk mencuba Set Kurus Shaklee ?

Nak faham konsep atau cara yang betul untuk turunkan berat badan baca selebihnya disini.



Untuk pembelian, whatsapp saya di 0193330343


Selamat Berdiet Natural !   

    

  

5 Tips Penting Untuk Kuruskan Badan Secara Natural 5 Tips Penting Untuk Kuruskan Badan Secara Natural Reviewed by Unknown on 7:10 PM Rating: 5
Powered by Blogger.